Monday 22 October 2012


Υπάρχει ένας τρόπος να χαμηλώσει σχετικά ανώδυνα το GasGas.
Αν είσαι κοντός, λιγάκι αγύμναστος, είχες και καιρό να καβαλήσεις εκτός δρόμου μοτοσυκλέτα, ε και η αυτοπεποίθησή σου λίγο χαμηλή, ή ότι άλλη δικαιολογία υπάρχει και την λές στον εαυτό σου σε κάθε βουτιά προς το χώμα με την πολύτιμή σου, τότε σίγουρα έχει περάσει απο το μυαλό σου (όπως και απο το δικό μου) να χαμηλώσεις με κάποιο τρόπο την μοτοσυκλέτα για να πατάς καλύτερα. (η να μακρύνεις τα πόδια σου το οποίο έχει πόνο και κόστος τρελό... πλάκα κάνω)


Ξεκινώντας λοιπόν αυτό το άρθρο έχω να δηλώσω ότι αυτό είναι γενικά λάθος. Όμως αυτό θα το κρίνεις καλύτερα εσύ που πήρες την απόφαση να ασχοληθείς. Ένα κλασικό και πρώτο λάθος χαμηλώματος που κάνουν ορισμένοι συμπεριλαμβανομένου και εμού είναι το σκάψιμο της σέλας.

Όλες οι εντουρομοτοκροσο σέλες έχουν ελάχιστο αφρώδες υλικό, έτσι όταν το σκάβεις αυτό γίνεται κατηγορίας καθόλου έως τίποτα. Αποτέλεσμα όταν αναγκάζεσαι να καθίσεις, κάθεσαι σε τσιμέντο, ή σίδερο ή ανάλογης σκληρότητας πλαστικό υλικό με αυξημένο κίνδυνο τραυματισμού του

πολυτιμότερου αδένα που υπάρχει στο αντρικό σώμα, του όρχεως.
Παρ΄όλα αυτά, το σκάψιμο της σέλας αποτελεί μια συνηθισμένη λύση στην σέχτα τον κοντών, όπως και του εαυτού μου. Εγώ, αφού εξήντλησα τις εναλλακτικές χαμηλώματος, κατέληξα (και σταμάτησα σήμερα να τα χρησιμοποιώ) σε αυτά τα εναλλακτικά λινκς τα οποία τοποθετούνται στο σύστημα της πίσω ανάρτησης και χαμηλώνουν λογικά την μοτοσυκλέτα όμορφα, χωρίς να στερούν κάτι απο την γεωμετρία της, αλλα ούτε και απο την λειτουργία της πίσω ανάρτησης. Ο λόγος που απο την μια πλευρά έχουν δυο τρύπες είναι ότι έχουν κάποια χιλιοστά διαφορά ο ένας συνδυασμός με τον άλλον και έτσι μπορείς να χρησιμοποιήσεις δυο διαφορετικά settings χαμηλόματος.

Δουλεύει, το μηχανάκι χαμηλώνει, αν είσαι 1,65 με 1,70 πατάς τέλεια κάτω με τις μπότες σε όλες τις μηχανές που μπορεί να περαστεί κάτι τέτοιο ΟΜΩΣ χαμηλώνει και η μοτοσυκλέτα κάτι το οποίο φαίνεται στην φωτογραφία αριστερά στο έμπειρο μάτι.
Χαμηλώνει σε σημείο να σκαλώνει εκεί που πριν δεν σκάλωνε, βράχο, κορμό, πέρασμα, ακόμη και λούκι καθ΄ ότι χαμηλώνει και το ύψος που βρίσκονται τα μαρσπιέ, γεγονός το οποίο εγώ βρήκα εξοντωτικό.

Όμοιο λινκ χαμηλώματος, έχει και η εταιρία http://www.koubalink.com/Gas%20GasInstall.html  στην οποίο το λινκ έχει ένα μόνο setting και στο site μπορείτε να βρείτε πολλές χρήσιμες διαδικασίες εγκατάστασης και ρυθμίσεων. Η εγκατάσταση είναι σχετικά απλή, κλείνουμε βενζίνη, ξαπλώνουμε μοτοσυκλέτα, βγάζουμε τα μανίσια λινκ και βάζουμε τα καινούργια με μεγάλη προσοχή και στα δυο λινκ να χρησιμοποιήσουμε το ίδιο σετ τρύπας. Δεν υπάρχει κανένα σημάδι για το ποια είναι ποια οπότε εγώ τις σημάδεψα πριν τις βάλω.

Σε κάθε λινκ η μια τρύπα απο τις διπλές έχει απο την μονή 124,5 mm απόσταση και χαμηλώνει αν χρησιμοποιηθεί την μοτοσυκλέτα κατα 25mm και η άλλη έχει απόσταση απο την μονή 126mm και χαμηλώνει την μοτοσυκλέτα κατα 40mm. Όταν τοποθετηθούν, ανάλογα με το μέγεθος του χαμηλώματος, πρέπει να χαμηλώσουμε το μπροστινό απο τις πλάκες του τιμονιού. Σε γενικές γραμμές, χαμηλώνουμε ανάλογα με τα .mm τα οποία χαμήλωσε η μοτοσυκλέτα. Άλλη μια ρύθμιση που πρέπει απαραίτητα να γίνει μόλις χαμηλώσει η μοτοσυκλέτα είναι το Sag γιατί μεταβάλλεται και σκληραίνει, διότι η πίσω ανάρτηση τώρα έχει μικρότερη διαδρομή και φαίνεται πάρα πολύ σκληρό το μηχανάκι αν δεν μεταβληθεί. Ο νόμος του χαμηλώματος πια είναι μικρό πίσω sag γρήγορο τιμόνι μα μικρότερη ευστάθεια, μεγαλύτερο πίσω sag αργό τιμόνι μα μεγαλύτερη ευστάθεια. Εσύ αποφασίζεις.

Εγώ προσωπικά στο GasGas έλυσα το θέμα του πατήματος με την προπόνηση. Όσο περισσότερο βγαίνω στο βουνό, τόσο λιγότερο χρειάζεται να πατάω κάτω, διότι τελικά το πάτημα είναι θέμα αυτοπεποίθησης αφού τις περισσότερες φορές που νομίζεις ότι χρειάζεται να πατήσεις κάτω για να σωθείς, το μόνο που πρέπει πραγματικά να κάνεις είναι να ανοίξεις προσεκτικά το γκάζι και να ισσοροπήσεις. Αυτό βέβαια έρχεται σιγά σιγά και σίγουρα τα λινκς θα βοηθήσουν το πρωτάρη, τραυματισμένο, επιστρέφωντα μετα απο καιρό αναβάτη να προπονηθεί σωστά.

 Σήμερα το Gasgas δουλεύει με τα Ohlins μπρος πίσω και δεν έχω καμία ανάγκη χαμηλώματος πια, (εκτός ίσως απο μερικές βραχοδιαδρομές που ψάχνω απεγνωσμένα κάπου να βάλω το πόδι μου για να μην ξαπλώσω...) Τα λινκς μπορείς σχετικά εύκολα και φτηνά να τα βρεις εδώ: το site είναι εύκολο, ασφαλές και γρήγορο και τα παιδιά ξέρουν και τι κάνουν και δίνουν πληροφορίες (αν τα μιλάς καλά τα Αγγλικά) σχετικά με την εγκατάσταση των εξαρτημάτων που προμηθεύεσαι απο αυτούς.

Λοιπόν:

Κάνει για εντούρο: Ναι και όχι
Κάνει για μοτο κρος: Αν στηθεί τέλεια η μηχανή ναι
Είναι φθηνά: Με περίπου 80 ευρώ με τα μεταφορικά φθηνά δεν τα λές, νομίζω πως ένας τόρνος τα κάνει με ένα πενηντάρικο
Να τα πάρω: Όχι, να κάνεις προπόνηση.

Χρήσιμα site : http://www.koubalink.com/Gas%20GasInstall.html | http://www.trialendurodirect.com/index.php?cPath=15_17&page=1

No comments:

Post a Comment

About Us

North Star is the first Enduro Touring company that operates in Greece. Our philosophy is based on one thing: "We do it because we love Enduro Riding". We organise enduro tours, providing all necessary.

Recent

recentposts