Sunday 4 November 2012

Αντί για moose, Tubliss ?


Παραδεχτείτε το, η κύρια ΄΄χαλάστρα΄΄ στις βόλτες εντούρο είναι το σκασμένο λάστιχο, αν παραβλέψεις σοβαρές σαβούρντες ή άλλες βλάβες που μπορεί να τελειώσουν την βόλτα στη μέση ή πριν καν αυτή αρχίσει.

 Όλοι μας έχουμε στύψει το μυαλό μας σχετικά με την εύρεση λύσεων για το πρόβλημα αυτό και όλοι μας έχουμε κουβαλήσει μια σαμπρέλα σε μια μεγάλη βόλτα, λεβιέδες και κιτ επισκευής ελαστικών. 

Παρ΄όλα αυτά, όλοι μας την πατήσαμε με δεύτερο σκασμένο λάστιχο αφού επισκευάσαμε το πρώτο, όλοι μας ξεχάσαμε να πάρουμε μαζί μας αυτό το κάτι που δεν είχαμε την ώρα που χρειαζότανε για να επισκευάσουμε το λάστιχο και ούτω καθ΄εξής.


Μια καλή λύση στο πρόβλημα έδωσα την στιγμή που αποφάσισα να αντικαταστήσω την σαμπρέλα των ελαστικών μου με  moose. Ακριβή λύση, όμως όχι τόσο αν σκεφτείς το κόστος απο τις σαμπρέλες που χρειάστηκα σε ένα χρόνο. Μια σαμπρέλα dunlop heavy duty κοστίζει κάπου στα είκοσι ευρώ, οπότε για να καλύψω την τιμή του moose έπρεπε να αλλάξω δέκα σαμπρέλες σχεδόν σε κάθε λάστιχο. Αρχικά ένιωσα πως αυτό είναι αδύνατο, αφού ειδικά στο πίσω όλη τη χρονιά είχα αλλάξει μόνο δυο, οπότε σκέφτηκα ότι είναι πρακτικά ασύμφορο να το κάνω. Όταν όμως βρήκα τα moose της techno moose, η σχέση τους με την σαμπρέλα άλλαξε. Μιλάμε πάντα για κόστος, το οποίο στην δική μας περίπτωση δεν είναι μόνον το σταμάτημα της βόλτας, άλλα και οι δυσαρεστημένοι πελάτες που περιμένουν να φτιάξεις το λάστιχο.

Σε αυτήν την προσπάθεια για εξεύρεση λύσης, κάποια στιγμή στο δρόμο μας έπεσαν και τα tublis. Ένα πάρα πολύ έξυπνο σύστημα το οποίο μετατρέπει κάθε λάστιχο σε  tubeless με καλής ποιότητας υλικά και πολύ έξυπνες ευρεσιτεχνίες στη ζάντα.

Το σύστημα απαρτίζεται απο μια ταινία στυλ ΄΄φακαρόλας΄΄ποδηλάτο που πνίγει τα κεφάλια των ακτίνων της ζάντας, μια σαμπρέλα σχεδόν ποδηλατική που την φουσκώνεις στο τέρμα και γίνεται τσιμέντο, και η οποία αγκαλιάζει τον χώρο που προβλέπεται να περαστούν οι ακτίνες στην ζάντα και τον κάνει αεροστεγή. Έτσι ο θόλος που μένει μεταξύ ζάντας και ελαστικού δεν έχει διαρροές και μπορούμε να τον φουσκώσουμε απο την κανονική βαλβίδα ως tubeless. Μια πραγματικά εξαιρετική ιδέα. 

Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που πάθουμε λάστιχο; Πρέπει να έχουμε μαζί μας ένα κιτ επισκευής ελαστικών, αυτό με το μακαρόνι και μια τρόμπα. Η επισκευή γίνεται συνήθως εύκολα όταν η τρύπα το επιτρέπει. Το πρόβλημα στο εντούρο όμως είναι οι τρύπες απο πέτρα. Το tubeless λάστιχο πρέπει πάντα να είναι πολύ καλά φουσκωμένο για να μην τσαλακώνει στις μπροστινές προσκρούσεις με κοφτερές πέτρες γιατί αν σκιστεί δεν γίνεται τίποτα για να επισκευαστεί. (Αν και το πείσμα μου μια φορά το επισκεύασε κόλλημα ενός λάστιχου στο εσωτερικό του ελαστικού με βενζινόκολα) Έτσι, σε κάτι γλιστερά σημεία που όλοι θέλουμε λίγο να ξεφουσκώσουμε το λάστιχο πρέπει να το κάνουμε με μεγάλη προσοχή.

Κατα τα άλλα, το σύστημα δουλεύει τέλεια, τοποθετείται εύκολα και γρήγορα, ενώ για την τοποθέτηση ανοίγουμε λίγο με ένα τρυπάνι την διάμετρο της τρύπας της κόντρας για να περάσει η διπλή κόντρα βαλβίδα που έρχεται με το κιτ. Το είχα τοποθετημένο στο Husaberg το οποίο είναι αρκετά βαρύ, δυνατό και απότομο και δεν είχα κανένα πρόβλημα σε καμία βόλτα μα ούτε και παράπονο. Είναι πολύ ποιο φτηνό απο το moose, δεν χάνει την ιδιότητα του όπως το moose, δε χαλάει και δεν χρειάζεται ποτέ να το αλλάξεις αν δεν το χαλάσεις.

Το συνιστώ ανεπιφύλακτα σε όλους όσους μπορούν να διαθέσουν 200 δολάρια για τις ρόδες τους και την ασφάλεια για τις βόλτες τους.

Γενικά λοιπόν:

Κάνει για μοτοκρος: Ναι
Κάνει για εντούρο: Ναι και χρειάζεται
Είναι ακριβό:  Είκοσι σαμπρέλες και το έκανες απόσβεση.
Το βρίσκεις εύκολα: Ναι

Χρήσιμα site: http://tubliss.comhttp://www.btosports.com/p/TUBLISS




No comments:

Post a Comment

About Us

North Star is the first Enduro Touring company that operates in Greece. Our philosophy is based on one thing: "We do it because we love Enduro Riding". We organise enduro tours, providing all necessary.

Recent

recentposts